|
|||||
|
Zamknij
~29-06-2011; 22:09
Honda Gymkhana w Tychach
Swoją premierę Honda Gymkhana miała w połowie maja tego roku w Markach. Teraz przyszła pora na drugą edycję, którą zaplanowano na Śląsku
W dniach 25-26.06.2011 w Tychach pojawiło się ponad 50 motocyklistów, aby wziąć udział w nowej imprezie motocyklowej organizowanej przez Hondę Poland.
W sobotę rano, pomimo pogody niezachęcającej do jazdy motocyklem, pojawiło się wielu chętnych do spróbowania swoich sił w jeździe motocyklem pomiędzy kolorowymi pachołkami. Po niezbędnej rejestracji i odprawie dotyczącej spraw organizacyjnych oraz bezpieczeństwa na placu, większość dnia upłynęła na treningach, podczas których podzieleni na grupy uczestnicy, dzielnie ćwiczyli poszczególne elementy tej mało jeszcze znanej w Europie dyscypliny. Po deszczowym poranku pogoda znacznie się poprawiła dając uczestnikom szanse na świetną zabawę. Niestety późnym popołudniem jazdy zostały przerwane gwałtowną ulewą i burzą jaka przeszła nad Tychami, niemniej jednak większość uczestników zdążyła do tej pory najeździć się niemalże do upadłego.
![](http://www.bikers.pl/images/uploaded/Resize-of-d_mg_0004(1).jpg)
Niedzielny harmonogram imprezy Honda Gymkhana podporządkowany był już całkowicie przejazdom konkursowym. Po zapisaniu chętnych na listę startową, każdy otrzymał plan toru i pieszo wyruszył na plac, aby dokładnie zapamiętać którędy została poprowadzona droga pomiędzy pachołkami. Następnie, w ramach rozgrzewki, wszyscy mieli okazję pokonać tę trasę na swoich motocyklach. Około południa rozpoczął się pierwszy przejazd konkursowy w którym start odbył się według kolejności numerów startowych. Od samego początku rywalizacja była niezwykle zacięta i wyrównana. Pierwsza dziesiątka zmieściła się w przedziale niespełna 12 sekund, a najlepszy czas osiągnął zwycięzca pierwszej edycji Honda Gymkhana – Wojciech Grodzki na VTR250. Drugi był Oskar Kubicki na TDM850, a trzeci Wojtek Walewski na skuterze PCX – niezwykle skutecznym pojeździe w ciasnych fragmentach trasy. W drugim przejeździe uczestnicy wystartowali od najwolniejszego z pierwszego biegu, a aktualny lider zajmował miejsce na specjalnie przygotowanym tronie w towarzystwie hostess i obserwował rywali próbujących pozbawić go tego zaszczytnego miejsca. Tym razem wielu startujących poprawiło swoje rezultaty, czasami nawet znacznie, tak jak w przypadku Mateusza Mittke, który z pozycji 14. po pierwszym przejeździe, gdzie stracił cenne sekundy myląc trasę, awansował na 6. miejsce. Pomimo wysiłków rywali, pierwszej trójce udało się utrzymać swoje miejsca, co dało im podium w klasyfikacji końcowej.
W sobotę rano, pomimo pogody niezachęcającej do jazdy motocyklem, pojawiło się wielu chętnych do spróbowania swoich sił w jeździe motocyklem pomiędzy kolorowymi pachołkami. Po niezbędnej rejestracji i odprawie dotyczącej spraw organizacyjnych oraz bezpieczeństwa na placu, większość dnia upłynęła na treningach, podczas których podzieleni na grupy uczestnicy, dzielnie ćwiczyli poszczególne elementy tej mało jeszcze znanej w Europie dyscypliny. Po deszczowym poranku pogoda znacznie się poprawiła dając uczestnikom szanse na świetną zabawę. Niestety późnym popołudniem jazdy zostały przerwane gwałtowną ulewą i burzą jaka przeszła nad Tychami, niemniej jednak większość uczestników zdążyła do tej pory najeździć się niemalże do upadłego.
![](http://www.bikers.pl/images/uploaded/Resize-of-d_mg_0004(1).jpg)
Niedzielny harmonogram imprezy Honda Gymkhana podporządkowany był już całkowicie przejazdom konkursowym. Po zapisaniu chętnych na listę startową, każdy otrzymał plan toru i pieszo wyruszył na plac, aby dokładnie zapamiętać którędy została poprowadzona droga pomiędzy pachołkami. Następnie, w ramach rozgrzewki, wszyscy mieli okazję pokonać tę trasę na swoich motocyklach. Około południa rozpoczął się pierwszy przejazd konkursowy w którym start odbył się według kolejności numerów startowych. Od samego początku rywalizacja była niezwykle zacięta i wyrównana. Pierwsza dziesiątka zmieściła się w przedziale niespełna 12 sekund, a najlepszy czas osiągnął zwycięzca pierwszej edycji Honda Gymkhana – Wojciech Grodzki na VTR250. Drugi był Oskar Kubicki na TDM850, a trzeci Wojtek Walewski na skuterze PCX – niezwykle skutecznym pojeździe w ciasnych fragmentach trasy. W drugim przejeździe uczestnicy wystartowali od najwolniejszego z pierwszego biegu, a aktualny lider zajmował miejsce na specjalnie przygotowanym tronie w towarzystwie hostess i obserwował rywali próbujących pozbawić go tego zaszczytnego miejsca. Tym razem wielu startujących poprawiło swoje rezultaty, czasami nawet znacznie, tak jak w przypadku Mateusza Mittke, który z pozycji 14. po pierwszym przejeździe, gdzie stracił cenne sekundy myląc trasę, awansował na 6. miejsce. Pomimo wysiłków rywali, pierwszej trójce udało się utrzymać swoje miejsca, co dało im podium w klasyfikacji końcowej.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||
![]() |
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
O tytuł ulicznego rozrabiaki ubiegają się Aprilia Shiver oraz Triumph Street Triple. Wyposażone w akcesoryjne wydechy maszyny nieźle nastraszyły mieszkańców stolicy. »
Warszawska Wola, 9 piętro, zaczyna się kolejna runda MotoGP. Motocykl gotowy, kierowca ubrany. Opuszcza wizjer, ręce na manetkach. Start! Można w ten sposób... lub na prawdziwym torze, na który zapraszają Orlen Oil i Yamaha. »
Przeciskanie się motocyklem w porannym szczycie nie jest miłym zajęciem, zwłaszcza jeśli jeden z kierowców auta postanawia nieoczekiwanie zmienić pas ruchu. »
reklama
Galeria» Foto
Stojący na parkingu F800GS przyciąga wzrok smukłą, trochę żylastą linią. Widać, że jest poważnym zawodnikiem, z całym bagażem doświadczeń jaki niesie ze sobą seria GS. »
11-03-2012;Zobacz